چگونه ارز دیجیتال را نقد کنیم؟

امروزه معاملات ارزهای دیجیتالی تبدیل به بخش جدایی ناپذیر اقتصاد جهانی شده و با سرعت بالایی در حال توسعه و گسترش است. اگر به عنوان یک کاربر تازه کار وارد این بازار مالی شده باشید یا قصد ورود به آن را داشته باشید، قطعا این سوال اساسی برایتان پیش می آید که آیا می توانید سرمایه ی دیجیتالی خود را به پول نقد تبدیل کنید؟ و چه روش هایی برای آن وجود دارد؟

صرافی ارز دیجیتال ایرانی امن ترین روش برای مبادلات ارزهای دیجیتالی و نقد کردن این دارایی ها بصورت رمزارز یا فیات (پول نقد) است. که می تواند یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن تلفن همراه یا هر دو. در صرافی میهن تتر تبدیل بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر به پول نقد در سریع ترین زمان ممکن و با امنیت بالا انجام می شود. بنابراین در این مقاله سعی شده تا کاربران را با چگونگی تبدیل رمزارزها به پول نقد از طریق پلت فرم صرافی ایرانی آشنا کند.

نقد کردن در دنیای ارز دیجیتال به چه معناست و چه اهمیتی دارد؟

در دنیای ارز دیجیتال، نقد کردن به معنای تبدیل دارایی‌های دیجیتال شما به رمزارزهای دیگر یا حتی ارزهای سنتی رایج است. به این معنی که افراد می توانند رمزارزهای خود را با رمز ارز دیگری مبادله کنند، به عنوان مثال بیت کوین را به لایت کوین تبدیل کنند و یا اقدام به خرید ارزهای سنتی مثل دلار، ریال و ... کنند.

این کار به شما امکان می‌دهد تا دارایی های دیجیتال خود را نقد کنید و از وجوه حاصل برای مخارج روزمره یا سرمایه‌گذاری‌های بعدی استفاده نمایید. تصمیم به نقد کردن ارز دیجیتال یا بیت‌کوین به اهداف مالی شما و شرایط بازار بستگی دارد. افراد ممکن است بخواهند سود خود را قطعی کنند یا به سادگی از دارایی‌های دیجیتال خود در دنیای واقعی استفاده نمایید. نقد کردن درآمد رمزارزی باعث آرامش خاطر شده و ریسک‌های مرتبط با کار و سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

چگونه ارزهای دیجیتال را به صورت ایمن، آسان و سریع نقد کنیم؟

وجود پلت فرمی با امنیت بالا برای تسهیل فرآیند تبدیل درآمد ارزی به ریال، یک چالش مهم برای معامله کنندگان بازارهای داخلی و بین المللی به حساب می آید. صرافی میهن تتر با فراهم کردن بستری امن ، پرداخت سریع و تضمین بهترین قیمت در تلاش است تا این مسیر را برای تریدرها هموار کند. از دیگر ویژگی های این صرافی می توان به احراز هویت آسان، حجم معاملات بالا و بدون محدودیت، تنوع در تعداد ارز، قیمت های واقعی و لحظه ای و نیز پشتیبانی کارآمد و 24 ساعته اشاره کرد.

نقد کردن ارزهای دیجیتال در ایران

به دلیل تحریم های بانکی در ایران، امکان نقد کردن دارایی های دیجیتال با دستگاه های خودپرداز همانند کشورهای خارجی وجود ندارد. اما راه های میان بری وجود دارد که افراد میتوانند از طریق آن سرمایه ی دیجیتال خود را به پول نقد یا ارز دیجیتال دیگر تبدیل کنند. معامله گران میتوانند از طریق بسترهای صرافی های ارز دیجیتال ایرانی همانند میهن تتر معادل ریالی درآمد ارزی خود را در حساب شخصی شان داشته باشند.

یک صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوع صرافی دارد. اما اگر قرار باشد بصورت اجمالی توضیح داده شود، هر صرافی به یکی ازاین دو روش عمل می کند. در حالت اول شما با خود صرافی معامله میکنید. یعنی ارز دیجیتال مورد نظر خود را از همان صرافی خریده و نیز به همان صرافی می فروشید. و حالت دوم به این شکل است که صرافی طرف معامله نیست و فقط به عنوان یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می کند و از هر معامله ی صورت گرفته با توجه به حجم معامله، درصدی به عنوان کارمزد دریافت می کند که روش کار اغلب صرافی ها به این صورت است.

راهنمای نقد کردن ارز دیجیتال

برای اینکه به طور موفقیت آمیز ارز دیجیتال خود را از طریق صرافی نقد کنید، باید یک فرآیند سیستماتیک را دنبال کنید که شامل چندین مرحله ی مهم است.

گام 1: انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر 

برای تسهیل نقد کردن ارز دیجیتال خود، یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مانند میهن تتر انتخاب کنید.

گام 2: تکمیل فرآیند احراز هویت در صرافی

در صرافی منتخب خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و مطمئن شوید که تأیید و ایمن شده است. این مرحله شامل ارائه اطلاعات شخصی لازم و رعایت فرآیند تأیید پلتفرم است.

گام 3: تأیید هویت خود

فرآیند تأیید هویت باید طبق الزامات صرافی انتخابی تکمیل شود. این مرحله برای رعایت مقررات و اطمینان از امنیت تراکنش های شما ضروری است.

گام 4: انتقال ارز دیجیتال خود

پس از ایجاد حساب کاربری و انتخاب نوع کیف پول، نوبت به انتقال دارایی های خود به کیف پول می رسد که روش های مختلفی برای آن وجود دارد. از جمله: مبادله ی ارزهای دیجیتال و دریافت از کیف پول دیگر

گام 5: ثبت سفارش فروش

برای فروش ارز دیجیتالی خود و دریافت معادل ریالی آن می توانید در حساب کاربری خود در بستر صرافی اقدام کنید. و اگر دارایی دیجیتالی شما در کیف پولی خارج از صرافی مدنظر باشد، نظیر کیف پول تراست، می توانید با دریافت و کپی کردن آدرس کیف پول خود در حساب کاربری موجود در صرافی ، آن را به صرافی مقصد جهت معامله انتقال دهید و سپس معادل ریالی آن را برداشت کنید.

گام 6: تأیید تراکنش

سفارش خرید یا فروش را به دقت بررسی و تأیید کنید. پس از تأیید، صرافی تراکنش را پردازش خواهد کرد.

گام 7: دریافت ارز فیات (پول نقد)

پس از تکمیل تراکنش، معادل آن را به ارز فیات دریافت خواهید کرد که می تواند به حساب بانکی شما منتقل شود. این مرحله مستلزم چند دقیقه انتظار خواهد بود.

لازم به توضیح است که مراحل واریز، فروش و برداشت مشمول کارمزد است که مبلغ آن با توجه به نوع کیف پول و حجم معاملات متغیر است. 

بررسی کارمزد انتقال رمزارزها

 برخی از کیف پول ها برای تامین کارمزد از رمزارز ترون استفاده می کنند. ارز دیچیتال ترون که ترونیکس نام دارد از محبوب ترین ارزهای دیجیتال به حساب می آید. برای پرداخت کارمزد با ارز ترون باید کیف پول شما معادل کارمزد معامله، موجودی ترون داشته باشد تا پس از انجام معامله بصورت خودکار از حسابتان کسر شود. در صورت عدم موجودی ترون در کیف پولتان، می توانید برای تامین آن به دو صورت اقدام کنید. یا از طریق خود صرافی، که در قبال پرداخت پول نقد ترون خریداری کنید و یا با فروش ارز دیجیتالی دیگر که در حسابتان موجود است و تبدیل آن به ترون.

باتوجه به نوع رمز ارز و نوع شبکه انتقال، مقداراین کارمزد متفاوت خواهد بود. برای مثال، کارمزد انتقال تتر با شبکه اتریوم بیشتر از شبکه ترون است. شما باید هم در صرافی و هم در کیف پول، شبکه انتقال یکسانی را انتخاب کرده باشید؛ در غیر این صورت، امکان از دست رفتن دایمی رمزارزهایتان وجود دارد.

آدرس کیف پول

پس از ایجاد حساب کاربری در صرافی و انتخاب نوع کیف پول، آدرسی به شما داده می شود که می توانید از آن برای انتقال وجه ومعامله استفاده کنید. این آدرس ها شامل حروف و اعدادی بین 26 تا 35 کاراکتر است که در برخی از کیف پول ها یک بار مصرف است. به این معنی که هربار برای هر تراکنش جدید باید یک آدرس جدید ایجاد نمایید. اما برخی کیف پول ها به کاربر امکان استفاده ی چندباره از یک آدرس را می دهد.

شبکه های انتقال ارز دیجیتال

شبکه انتقال ارز دیجیتال ساختار اساسی برای ارسال، دریافت، تایید و ذخیره ی رمزارزها است که معمولا از یک پروتکل امنیتی برای تایید تراکنش ها استفاده می کند و شامل انواع مختلفی است. همانند: شبکه های بیت کوین – بایننس - اتریوم- ترون

این شبکه های انتقال از نظراستاندارد توکن، کارمزد، سرعت و امنیت با یکدیگر متفاوتند که کاربران میتوانند با توجه به اهداف و نیازهای خود، شبکه ی انتقال مورد نظرشان را انتخاب کنند. باید توجه داشت که انتقال از طریق برخی از شبکه ها بدلیل سطح امنیتی بالاتر مشمول کارمزد بیشتری خواهد بود.

گفتار پایانی

ارزهای دیجیتال نقدشوندگی بالایی دارند و کاربران می توانند با استفاده از صرافی های ارزدیجیتال ایرانی، رمزارزهای خود را به سادگی به پول نقد یا حتی رمزارزهای دیگر تبدیل کنند.

نباید این نکته فراموش شود که انتقال یا نقدکردن ارزهای دیجیتال بدون داشتن آگاهی کافی می تواند منجر به از دست رفتن دارایی های شما شود. بنابراین، در این مطلب سعی شد تا با ارایه ی مفاهیم نقد کردن ارز دیجیتال، ضرورت آن، روش های انجام و نحوه ی کار صرافی ها، خطر ریسک معاملات خود را به حداقل برسانید.

صرافی میهن تتر پلت فرمی کاربرپسند برای کاربران خود فراهم آورده تا بتوانند بالاترین میزان نقدشونگی را با امن ترین روش و در کوتاه ترین زمان ممکن تجربه کنند. لازم به ذکر است که در صورت روبرو شدن با هرگونه مشکلی در مراحل ثبت نام یا انجام معامله، می توانید از کارشناسان تیم میهن تتر راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.